UPC

Refresh ve světě telekomunikací s UPC

V roce 2012 jsme se stali online agenturou společnosti UPC Česká republika. Spolupráce s předním hráčem v oboru širokopásmového internetu a digitální televize byla výzvou. Především proto, že UPC jako poskytovatel multimediálních služeb velmi intenzívně vyvíjí své technologie. Za dobu naší spolupráce tak vznikla spousta nových služeb a naším úkolem byla jejich prezentace na webu i v kampaních. Samozřejmě co nejsrozumitelněji i pro klienty, kteří nejsou technickými typy a chtějí přitom využívat to nejlepší, co současný internet a televize nabízí. V roce 2015 jsme proto redesignovali web a v roce 2016/2017 vytvořili nový klientský portál Moje UPC.

WEB UPC - redesign ve stylu značky

Redesign webových stránek upc.cz byl jedním ze stěžejních projektů. Stejně jako ostatní národní poskytovatelé UPC v Evropě, jsme i my stavěli na pevných základech vizuálního stylu značky. Samotný vývoj se odehrával v prostředí sdílené korporátní platformy Adobe CQ5, kde jsme realizovali celou prodejní i servisní část webových stránek.

Souběžně s vývojem webu a jeho funkčních prvků jsme vytvářeli online kampaně jdoucí ruku v ruce s aktuálními marketingovými kampaněmi UPC.

Konfigurátor služeb - přehled musí být

Uživatelé multimediálních služeb mají své individuální požadavky. Ambicí UPC bylo poskytování služeb na míru skrze interaktivní aplikaci na webových stránkách upc.cz. Stejně jako u webu jsme pracovali s nelehkým úkolem spojit vizuální styl společnosti, uživatelské prostředí a robustní funkční matici, která klientovi spočítá cenu jím zvolených služeb.

Interaktivní televize UPC TV - televizní program v pohybu

V rámci propagace jsme představili i interaktivní UPC TV, s níž můžete sledovat TV kdykoliv a kdekoliv, díky moderním technologiím až 7 dní zpětně. Zláká vás i prémiový obsah (například bohatá videotéka), díky kterému nebudete otrokem lineárního TV programu. Výhodou UPC TV je i sledování z mobilních zařízeních, telefonu či tabletu. Chcete vědět ještě víc o interaktivní televizní zábavě? Podívejte se na speciální online prezentaci.

Moje UPC - přehled ve službách i vyúčtování

Pro zákazníka je samozřejmostí mít přehled o vyúčtování, platbách, službách a věrnostním období. Další cíl je šikovný zákaznický portál. Tedy radikální změna původního portálu Moje UPC, který nevyhovoval firmě ani zákazníkům. Vytvořili jsme moderní, plně responzívní self-care portál. Portál poskytující také doplňkové služby, nastavení nových služeb a efektivní komunikaci se zákaznickou podporou. Díky tomu se podařilo zmírnit zátěž operátorů na zákaznické lince.

Vstupní analýzamind mapa, zadávací dokument

Na úplném počátku byla potřebná analýza. S klientem jsme připravili důkladnou zadávací dokumentaci. Během několika workshopů šlo vše na papír a do oblíbených mindmap - myšlenky, přání, nápady, možnosti i nesmysly. Podařilo se nám přesně vydefinovat, jak mají vypadat funkce portálu z pohledu uživatele, zákaznické podpory i online marketingu.

Návrh„Mobile first”, skicy, wireframe

Pro dosažení efektivního uživatelského designu jsme se rozhodli jít cestou “Mobile first”. Chtěli jsme vybrat to nejdůležitější, co se vejde do malého prostoru mobilních displejů a tu méně důležitou omáčku přenechat většímu prostoru monitorů. Ukázalo se to jako ideální cesta pro třídění informací směřujících k uživateli.

Od návrhů tužkou na papír, přes hrubé návrhy ve formě drátových modelů za pomocí nástroje AXURE, se nám podařilo nasimulovat chování a stavy celého klientského portálu.

Grafické provedeníbarvy a typografie, komponenty, mockupy

Pak už mohl vniknout přesný, jednotný grafický design celého portálu pro stolní počítače i mobilní zařízení. Tak jsme vytvořili kompletní podklady pro práci našich HTML vývojářů a ti během několika iterací rozběhli kompletní frontend, jenž byl následně plně integrován na CRM systém a interní databáze UPC Česká republika.